Com preparar una cursa de 10km? Seré capaç de fer-la?

actualidad

22 de febr. 2018

La Intercol és una cursa de 10km, apte per a tothom i pensada per viure un ambient familiar i festiu, per tant, està oberta a corredors experts, aficionats i a aquells que vulguin córrer per primer cop. Evidentment, cadascú es marcarà el seu ritme i, sobretot en el cas dels corredors novells, caldrà preparar-se correctament per afrontar la cursa.

Encara hi som a temps, així que animeu-vos i comenceu ara a entrenar! Si volem acabar la cursa, sense competir i per passar-ho bé, podem entrenar de dos a tres cops per setmana i serà suficient. Si volem millorar la nostra marca d’anys anteriors, en canvi, hauríem de córrer entre quatre i cinc dies a la setmana.

Marca’t uns horaris i uns dies d’entrenament per definir la teva rutina i no deixis la preparació de la cursa a la improvisació. Calça’t unes sabatilles d’esport i vesteix amb roba còmoda, d’un teixit adequat per fer esport. Si busques un company/a d’entrenament, aquest es farà més entretingut i us obligarà a fer tots els entrenaments, ja que disposareu de motivació addicional. Tot i així, també és aconsellable sortir a córrer sols sovint per vèncer la barrera psicològica de la fatiga.

Un punt a tenir en compte és l’alimentació: segueixes una dieta variada, saludable i equilibrada? Si la resposta és sí, probablement no hauràs de canviar res, però si creus que la teva alimentació no és l’adequada, seria convenient començar a agafar uns bons hàbits a taula: no tan sols per preparar la cursa, sinó també per a la teva salut.

Recorda hidratar-te correctament, deixar de banda els aliments processats i industrials i optar sempre per productes frescos i, a ser possible, de proximitat.