L’alimentació, un pilar fonamental per superar una cursa

actualidad

9 de març 2018

Una bona alimentació, sana, variada i equilibrada és bàsica per a qualsevol persona, sobretot si fa esport. Per preparar-te i superar una cursa com “La Intercol”, et suggerim alguns consells:

 

En general…

  • Evita els aliments amb molta fibra, greix o salsa
  • Evita la llet o altres ingredients que puguin comportar digestions pesades
  • Recorre als aliments que ingereixes habitualment per evitar el risc de males digestions

 

La nit abans…

  • Augmenta la proporció d’hidrats de carboni (patata, pasta o arròs) per proveir les reserves d’energia
  • Combina-les amb verdura i pollastre o peix per tenir un àpat equilibrat i baix en greixos
  • No mengis més del compte
  • Evita el llegum, ja que pot provocar flatulències
  • No provis cap aliment que no estiguis acostumat a menjar
  • Intenta sopar aviat i dormir a una hora raonable, per tal de descansar el màxim possible, respectant la recomanació de dormir entre 7 i 8 hores

 

El matí abans…

  • Esmorza dues hores abans de la cursa
  • Inclou hidrats de carboni i proteïna (entrepà de pernil, flocs de civada o cereals)
  • Deixa d’ingerir sucre mitja hora abans per evitar l’efecte rebot

 

Durant la cursa…

  • Si corres menys d’una hora, no cal menjar res durant la prova
  • Si preveus que correràs més d’una hora, ingereix cap al final una barreta energètica rica en hidrats de carboni o fruita

 

Després…

  • Per a una bona recuperació de l’organisme és important que els àpats posteriors siguin rics en glúcids, vitamines i minerals, i baixos en greix.
  • Acompanya la pasta, l’arròs o la patata amb fruita, verdura i proteïna (llegums, carn, peix, ous, etc.)