Saps com hidratar-te bé quan fas exercici?

actualidad

26 de març 2018

La primavera és una estació en què deixem ja de banda les jaquetes i comencem a gaudir dels primers raigs de sol i la calor comença a ser protagonista en el nostre dia a dia, és per això que no ens hem d’oblidar del nostre millor aliat: l’aigua.

Hidratar-nos és molt important tant pel rendiment del funcionament del nostre cos durant un exercici físic com també per viure, ja que gairebé el 65% del nostre organisme és aigua.

 

En general…

  • És molt important no esperar a tenir la sensació de set per beure, sobretot durant l’exercici físic.

 

Abans de la cursa…

  • Estigues ben hidratat
  • Beu 3/4 de litre una hora abans de l’inici de la cursa i 1/4 de litre 15 minuts abans de començar-la (segons la recomanació d’alguns estudis)

 

Durant la cursa…

  • Beu glopets d’aigua cada 15 minuts
  • Si preveus que correràs més d’una hora, acompanya aquesta hidratació amb begudes isotòniques disponibles normalment, als punts d’avituallament

 

Després (no tot s’acaba quan passes la meta)…

  • Continua bevent fins a compensar la pèrdua de líquids i sals minerals durant l’esforç que has realitzat
  • Durant la mitja hora següent es recomana la ingesta de begudes isotòniques riques en sals minerals i sucres
  • Si arribes aviat a casa, pots preparar-te una beguda “casolana” (per exemple: una culleradeta de bicarbonat i el suc d’una llimona amb aigua)

 

COMPTE AMB LA DESHIDRATACIÓ!

La deshidratació és la pèrdua excessiva de líquids per part de l’organisme sense que hi hagi una reparació inmediata dels mateixos.

Possibles causes:

  • vòmits
  • diarrees
  • sudoració excessiva produïda a causa de l’exercici intens o la pràctica d’esport en un medi calorós.

 

Símptomes:

  • sequedat de la llengua i mucoses de la boca
  • vòmits
  • nàusees
  • mal de cap
  • palpitacions
  • desorientació
  • confusió
  • falta d’elasticitat de la pell, etc…

La deshidratació pot arribar a comportar riscos greus per la salut. Segueix els consells d’aquest article i estigues sempre hidratat, sobretot quan fas esport intens en un ambient càlid.